søndag den 11. september 2011

En næsten helt almindelig søndag








I dag var min mor og jeg alene hjemme hele weekenden. Efter en hel dag hvor jeg har knoklet med samfundsfagaflevering, besluttede min mor og jeg os for, at lave fin middag. Den stod altså på 3-retters menu på en helt almindelig søndag.
Men en helt almindelig søndag er det dog heller ikke. Det er den 11. september 2011. Altså 10 år siden World Trade Center i New York kollapsede. Hele dagen i dag har det i tv'et handlet om mindegudstjeneste i Ground Zero, dokumenterer/film om terrorangrebet. Jeg har set en del af programmerne, og det er forfærdeligt, og fuldstændig urealistisk hvad der egentlig skete den 11. september 2001.

Jeg læser bloggen Hverken fugl eller fisk, som har det her fantastiske slogan stående ude i siden af hendes blog, og som jeg virkelige er faldet for.
Ingen kan hjælpe alle, 
men alle kan hjælpe nogen.


Jeg lader tankerne ligge hen om samfundsfag og gymnasium, og bruger i stedet kræfter på at sende dem af sted til ofrene og familierne for terrorangrebet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar