tirsdag den 14. juni 2011

50 år og stadig ung.. sådan da

 Bordpynten var rigtig fin, med nyplukkede hybenroser.

 Faklerne var klar til at blive tændt om aftenen.

 Båden var fyldt op med is og drikkelse.

 Fatter var glad og tilfreds med en øl i hånden foran den populære brandbil.

 Så blev der sablet champagne.

.. Og drukket det i lange baner.

 Blomsterne og gæsterne var ankommet.

 Vinen skulle smages til - og den var tiptop!

 Underholdning var der masser af, og gæsterne nød det.

Og sidst, men absolut ikke mindst, blev der danset for alle pengene.


I lørdags holdt min far 50 års fødselsdag i vores sommerhus.
Han havde inviteret omkring 60 mennesker. Så teltet skulle sættes op, brandbilen køres i stilling, jordbærene skylles, vinen bestemmes, gavebordet stilles parat og blomsterne plukkes. Der var travlt de sidste par dage op til festen, men alt gik som det skulle - hvis ikke bedre!
Maden var en stor succes, underholdningen og talerne blev ved i stimevis, og da bandet kom på kunne man ikke stå stille. Der blev danset, grinet, sunget, grædt, krammet, holdt af, og jeg vil vædde med, at min far følte sig elsket som han aldrig havde gjort det før.
At gøre så meget, og alligevel så lidt, for en person, kan få glæden frem i øjnene. Egentligt skal der så lidt til, at man rejser sig op, og siger et par ord. Blot med de rigtige ord, kan man komme frem til en formidabel betydning, og en fantastisk tale, hvilket mange gjorde til ære for min far.
Jeg er selv ikke meget for, at holde tale, og at skulle rejse mig op i store forsamlinger. Derfor havde jeg lavet en anden form for underholdning. Jeg havde lavet en quiz om min far. Budskabet var, at finde ud af, hvor godt gæsterne kender min far. Meget sjov kom der ud af den, og det blev en succes.
Hele dagen var en ren succes.

Jeg glæder mig til, at jeg bliver 50, så jeg forhåbentlig kan holde en ligeså god fest :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar